ورزش سلامتی

هم قدم با ما برای نشاط و سلامتی بیشتر
بایگانی
سه شنبه, ۱۰ مرداد ۱۳۹۶، ۰۹:۳۵ ق.ظ

رژیم غذایی 2

سلام
روزتون بخیر:)

ادامه مطلب قبلی

۳جز اصلی‌ که برنامه غذائی شما را تشکیل میدهند.

پروتئین

واقعا بدون پروتئین ما چه کاری می‌توانستیم انجام دهیم؟ مسلما رشد نخواهیم کرد. به غیر از آب پروتئین دومین ماده فراوان موجود در بدن می‌باشد. پروتئین وظیفه ساخت، ترمیم و حفظ بافت‌های ماهیچه ای را بر عهده دارد. پروتئین همچنین بعد از کربوهیدرات‌ها دومین منبع انرژی بدن محسوب میشوند. به عبارتی ساده بدون پروتئین همه ی ما چیزی جز پوست و استخوان نبودیم. هنگامی که بحث عضله‌ سازی مطرح میشود برای ترمیم ماهیچه‌های آسیب دیده در طول تمرین شما نیاز به مقادیر بیشتر پروتئین خواهید داشت.


کربوهیدرات ها

کربوهیدرات‌ها اولین منبع انرژی بدن محسوب میشوند. دو نوع کربوهیدرات وجود دارد. کربوهیدرات‌های ساده و پیچیده.

کربوهیدرات‌های ساده در مواد غذائی نظیر شکر و میوه‌ها یافت میشود که از طریق افزایش سطح قند خون باعث افزایش ناگهانی و سریع انرژی در بدن میشوند. کربوهیدرات‌های پیچیده نیز در غلات سبوس دار نظیر نان سبوس دار، برنج و سیب زمینی‌ یافت میشود. کربوهیدرات‌های پیچیده بسیار با اهمیت هستند. زیرا انرژی را به صورت پایدار تر و طولانی‌ تری در اختیار بدن قرار میدهند که این امر در حین انجام تمرینات بسیار با اهمیت می‌باشد. اگر در رژیم غذائی عضله‌ ساز به اندازه کافی‌ منابع کربوهیدرات‌های پیچیده وجود نداشته باشد بدن شما برای تامین انرژی خود به سراغ منبع انرژی بعدی یعنی‌ پروتئین‌ها خواهد رفت و آنها را تجزیه می‌کند. مسلما این چیزی نیست که شما خواهان آن باشید.


چربی‌ ها

 چربی‌‌ها نیز در رژیم غذائی حجم بسیار مهم هستند و باید به اندازه صحیح و از منابع درست آن مصرف شوند. مهم‌ترین چیزی که باید در مورد چربی‌‌ها بدانید این است که چربی‌‌ها دو دسته هستند. یکی‌ چربی‌‌های خوب که در مواد غذائی نظیر روغن زیتون، آجیل و ماهی‌ یافت میشوند و دوم چربی‌‌های بد که شامل چربی‌‌های اشباع و ترانس میشوند. تمرکز شما باید روی استفاده از چربی‌‌های خوب به مقدار کافی‌ و قطع مصرف چربی‌‌های بد باشد.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۰۵/۱۰
سعیده سادات سید کاظمی

تندرستی

رژیم

سلامتی

غذا

ورزش

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی