ورزش سلامتی

هم قدم با ما برای نشاط و سلامتی بیشتر
بایگانی
شنبه, ۱۱ شهریور ۱۳۹۶، ۰۸:۲۷ ق.ظ

12دلیل که باعث چاق شدن شکم می‌شود، چیست؟

سعی کنید به جاری رژیم گرفتن و به فکر لاغر کردن شکم، علت های که باعث چاقی شکم می شود را بشناسید و از آن جلوگیری کنید.

امروز منتشر شد

 12دلیل که باعث چاق شدن شکم می‌شود، چیست؟


1- مواد غذایی و نوشیدنی‌های شیرین

خیلی‌ها بیش از حد مجاز روزانه شکر مصرف می‌کنند، حتی بدون اینکه از آن با خبر باشند! مواد غذایی سرشار از شکر مانند؛ کیک‌، شیرینی‌ و نوشیدنی‌های شیرین مانند نوشابه‌ و حتی آب‌ میوه‌هایی که سرشار از شکر می‌باشند.


ما غافل از این هستند که میان مصرف زیاد قند و چاقی شکم ارتباط مستقیم وجود دارد. البته بیشترین به خاطر وجود مقدار زیاد فروکتوز در این مواد غذایی است. در یک تحقیق، افرادی که دارای اضافه ‌وزن بودند برای کنترل وزن‌شان تحت رژیم غذایی قرار گرفتند. این افراد مقدار ۲۵٪ کالری از روزانه‌شان با صرف نوشیدنی‌های که با فروکتوز شیرین شده بود را تأمین کردند.


نتیجه‌ی این تحقیق حاکی از کاهش حساسیت به انسولین و افزایش چربی دور شکم بود. همچنین در بررسی دوم، در اشخاصی که این رژیم غذایی را دنبال کرده بودند، نشانه‌هایی از کاهش چربی ‌سوزی و کاهش متابولیسم وجود داشت.


بهرحال مصرف زیاد مواد غذایی سرشار از شکر می‌تواند باعث افزایش وزن شود، اما مصرف نوشیدنی‌های شیرین‌ خطر بیشتری را به همراه دارد، چرا که باعث می‌شود، فرد در زمان کمتری مقدار زیادی قند دریافت کند.


2-  الکل

لازم به توضیح نیست که مصرف نوشیدنی‌های الکلی با خطر بیماری‌های کبد و دیگر بیماری در ارتباط است. مصرف نوشیدنی‌های الکلی گذشته از اینکه باعث افزایش اشتها می‌شود، در فرایند چربی‌سوزی اختلال ایجاد کرده و به نوعی آن را متوقف می‌کند در نتیجه به چاق شدن شکم منجر می‌شود که در اصطلاح عامیانه، به «شکم آبجویی» معروف است.

با تشکر از مرکز طراحی اسپیرال


3- چربی‌های ترانس

چربی‌های ترانس را می‌توان ناسالم‌ترین چربی‌های موجود در جهان دانست چرا که به منظور پایداری بیشتر در چربی‌های اشباع‌نشده به آن‌ها هیدروژن اضافه می‌کنند و به این ترتیب، چربی‌های ترانس به وجود می‌آیند. چربی‌های ترانس غالباً برای طولانی‌تر کردن عمر مفید مواد غذاییِ بسته‌بندی‌شده، مانند کیک‌ها و کلوچه‌ها به آن‌ها افزوده می‌شوند.


چربی‌های ترانس باعث بروز التهابات می‌شوند. نتیجه‌ آن نیز مقاومت به انسولین، بیماری‌های قلبی و بیماری‌های دیگر است. بنابر تحقیقات انجام شده، مصرف چربی‌های ترانس باعث چاق شدن شکم می‌شود.


4-  کم‌تحرکی

‎کم‌تحرکی را می‌توان یکی از مهمترین عوامل بروز بیماری‌ها و مشکلات مربوط به سلامتی دانست. در مطالعه‌ای، زنانی که روزانه بیش از ۳ ساعت پای تلویزیون می‌نشستند با زنانی که کمتر از یک ساعت در روز تلویزیون تماشا می‌کردند، مورد مقایسه قرار گرفتند.


‎آن دسته‌ای که زمان بیشتری را به تماشای تلویزیون اختصاص داده بودند، ۲ برابر بیش از گروه دیگر در معرض خطر چاق شدن شکم قرار داشتند.همچنین کم‌تحرکی می‌تواند موجب بازگشت چاقی شکم پس از کاهش وزن شود.

دوستای گلم باقی موارد را در روزهای آتی براتون میزارم.

با تشکر از مرکز طراحی اسپیرال

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۰۶/۱۱
سعیده سادات سید کاظمی

SPORT

spiral

اسپیرال

رژیم

سلامتی

ورزش

چاقی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی