ورزش سلامتی

هم قدم با ما برای نشاط و سلامتی بیشتر
بایگانی
شنبه, ۷ مرداد ۱۳۹۶، ۰۱:۰۱ ب.ظ

کاهش وزن و رسیدن به تناسب اندام

دوستان عزیز سلام
اولین مطلب را در مورد کاهش وزن که دغدغه خیلی از خانم ها حتی آقایونه به اشتراک میزارم.
کاهش وزن و رسیدن به تناسب اندام آرزوی تقریبا ۹۰ درصد انسانهای روی زمین است. روش های زیادی برای کاهش وزن وجود دارد.این بار با خوردن خیار و گوجه فرنگی خام وزن تان را کم کنید.

سبزیجات تازه، بخاطر محتوای ویتامین و مواد معدنی شان بسیار معروفند، اما این مواد غذایی، چیزی بیشتر از یک نیروگاه تغذیه ای هستند: آنها می توانند جایگزین غذاهای پرکالری شوند و با اضافه کردن حجم به وعده های غذایی شما، به تلاش های کاهش وزنتان کمک کنند.

هر نصف فنجان خیار و گوجه ی خام، ۱۰ تا ۲۰ کالری دارد و به برنامه ی غذایی روزانه ی شما، فیبر، ویتامین A و ویتامین C اضافه می کند. وارد کردن این سبزیجات به یک رژیم غذایی متعادل (که شامل غذاهای سالم دیگر نیز می باشد) می تواند به شما کمک کند تا وزن اضافه تان را به روش سالمی از دست بدهید.


قدم اول 

خیار و گوجه فرنگی خام را جایگزین میان وعده های پرکالری تر مانند گرانولا بار، پنیر، کراکر و چیپس کنید. چگالی پایین انرژیسبزیجاتی مانند گوجه فرنگی و خیار باعث می شود که سیر کننده تر از مواد غذایی شوند که در هر لقمه چربی و کربوهیدرات بیشتری دارند.


با خوردن این سبزیجات در زمانی که نیاز به میان وعده دارید، می توانید با کالری کمتر احساس سیری کنید، که به شما کمک می کند در طول روز، کمتر غذا بخورید. همراه کردن این سبزیجات با پروتئین های بدون چربی مانند سینه مرغ کبابی یا لوبیای پخته، به شما کمک می کند بعد از وعده ی غذایی تان، احساس سیری بیشتری کنید.


قدم دوم 

خیار و گوجه فرنگی خام را بعنوان یک غذای فرعی به وعده های غذایی تان اضافه کنید و قبل از خوردن غذای اصلی تان، اول آنها را بخورید. بخاطر محتوای بالای آب و فیبر این سبزیجات، آنها یک حجم کم کالری به وعده هایتان اضافه می کنند، شما را سیر می کنند و احتمال زیاده روی شما در وعده اصلی را کاهش می دهند.


قدم سوم 

خیار یا گوجه ی خام را با یک سس سالاد کم کالری بخورید. با اضافه کردن چاشنی های دیگر به این سبزیجات، می توانید به منوی غذایتان تنوع ببخشید و جوانه های چشایی تان را شاداب کنید.


پاشیدن گیاهانی مانند گشنیز روی گوجه و خیار خرد شده نیز می تواند به شما کمک کند که تنوع های کم کالری و خوشمزه ای به رژیم غذایی روزانه تان اضافه کنید. با انتخاب غذاهای گیاهی خوشمزه به جای مواد پر کالری تر، می توانید انرژی دریافتی روزانه ی خود را کاهش دهید.

تندرست باشید.:)

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۰۵/۰۷
سعیده سادات سید کاظمی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی