ورزش سلامتی

هم قدم با ما برای نشاط و سلامتی بیشتر
بایگانی
يكشنبه, ۱۲ شهریور ۱۳۹۶، ۱۱:۳۸ ق.ظ

دلایلی که باعث چاق شدن شکم می‌شود، چیست؟

ادامه مطلب قبلی

5- رژیم‌های غذایی کم‌پروتئین

مصرف پروتئین کافی یکی از راه‌های جلوگیری از افزایش وزن است. چرا که رژیم غذایی با پروتئین بالا باعث افزایش سوخت ‌وساز، احساس سیری، کاهش اشتها و در نهایت کاهش کالری دریافتی می‌شود.

اما رژیم غذایی کم‌ پروتئین به مرور می‌تواند موجب چاق شدن شکم شود. نتایج حاصله از چند تحقیق نشان می‌دهند که مصرف بیشتر پروتئین، احتمال چاق شدن شکم را کاهش می‌دهد.


6- یائسگی

‎چاق شدن شکم در یائسگی بسیار شایع است. در دوران بلوغ خانم‌ها، هورمون استروژن سیگنال‌هایی به بدن می‌فرستد و موجب می‌شود چربی در باسن و ران خانم‌ها ذخیره شود تا آماده‌ی بارداری باشند. این چربی‌ها ضرری ندارند، اما کمی آب ‌کردن‌شان سخت است.

‎در دوره یائسگی نیز با افت چشمگیر سطح هورمون استروژن، چربی‌ها به جای ران و باسن، در شکم ذخیره می‌شوند. البته نتایج تحقیقات بیانگر آن است که هر چه خانم‌ها یائسگی را در سن پایین‌تر تجربه کنند، احتمال چاق شدن شکم در آن‌ها کمتر می‌شود.

با تشکر از مرکز طراحی اسپیرال


7- باکتری‌های مضر موجود در روده

‎صدها نوع باکتری در روده به خصوص در روده‌ی بزرگ زندگی می‌کنند. با وجود اینکه بعضی از این باکتری‌ها برای سلامتی مفید هستند، برخی دیگر اما تأثیرات منفی بر سلامتی شخص دارند.

‎عدم توازن باکتری‌های روده، موجب افزایش خطر بیماری‌هایی مانند دیابت نوع ۲، بیماری‌های قلبی، سرطان می‌شود. گذشته از این، عدم توازن باکتری‌های روده موجب افزایش وزن و چاقی شکمی می‌شود.


8- آب‌میوه

‎شاید شنیده باشید که مصرف میوه بیشتر از آب میوه توصیه می‌شود، بخصوص در کسانی که چاق هستند یا مصرف آب‌میوه در آن‌ها زیاد است. اما چرا؟

‎آب‌میوه چه طبیعی و چه مصنوعی آن قند زیادی دارد -هر چند که آب‌میوه مصنوعی ضرر بیشتری دارد- به عنوان مثال ۲۵۰ میلی‌لیتر آب سیب و نوشابه کولا هر دو ۲۴ گرم قند دارند. با وجود اینکه آب‌میوه‌ها سرشار از ویتامین و مواد معدنی هستند اما فرکتوز موجود در آن‌ها یکی از دلایل چاقی، کبد چرب و مقاومت به انسولین است.

با تشکر از مرکز طراحی اسپیرال


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۰۶/۱۲

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی